niedziela, 26 lipca 2015

Mój klucz do zachwytu nad olejkiem arganowym :)

Niedawno, zupełnie bezcelowo, udałam się na spacer nie uczęszczanymi przeze mnie trasami i wpadłam na butik Maroko Sklep - oddział stacjonarny sklepu marokosklep.pl . Zaciekawiona polityką zaopatrzenia sklepu (wycieczka TIRem - informacja uzyskana od sprzedawczyni w sklepie :) ) zgarnęłam ich BioKATALOG, który wygląda tak:  


BioKATALOG z marokosklep.pl 
Kontynuując więc moje dociekania nt. marokańskiej polityki zrónoważonego rozwoju, czasochłonnego, tradycyjnego procesu produkcji olejku arganowego, zasad fair-trade oraz właściwości produktu, który w końcu skądś do nas dociera, zapoznałam się z katalogiem i wygooglałam ich marki kosmetyczne (poza kosmetykami sklep proponuje także konfitury i herbatki) opisane w broszurze. Wyniki tych poszukiwań przedstawiam poniżej:

1. Saharacactus - producent / marka - oferują 100% olejki naturalne (m.in z opuncji figowej, sezamowy, olej z czarnuszki, macerat z kwiatów opuncji w oleju arganowym czy mydło ze wspomnianym maceratem). W katalogu nie znalazłam jednak informacji nt. polityki producenta ani strony internetowej, gdzie mogłabym znaleźć interesującej mnie informacji - źródła olejku arganowego. 

2. EFAS - producent (kooperatywa) 100% olejku arganowego (kosmetycznego i spożywczego), olejku z czarnuszki (kosmetycznego i spożywczego). Bez większego trudu znalazłam ich stronę ( argan-maroc.com/ ) na której chwalą się (słusznie!) wspieraniem kobiet i zrównoważonego rozwoju. Ja kilka lat temu kupiłam ich olejek kosmetyczny w jednej z osiedlowych drogerii, a później długo i bezskutecznie na niego polowałam. Polecam! 

3. ARGANisme - producent różnego zastosowania mieszanek olejków (do opalania, rewitalizujący, antycellulitowy, z henną) zawierających olejek arganowy, a także kremów i balsamów pielęgnacyjnych oraz mydeł. Podobnie jak EFAS, wspiera kooperatywy, zmechanizowano tylko sam proces wyciskania samego olejku (zamiast ręcznego młynka wykorzystano tu maszynę). Nie próbowałam więc zachęcam do spróbowania i / lub  podzielenia się opinią w komentarzach :)

4. Beaute Marrakech - producent glinek naturalnych, serum pod oczy z olejkiem arganowym, wód kwiatowych, henny, maski do włosów z olejkiem arganowym, mydła  czy kremu szafranowego do rąk - także ze złotem berberów. Nie znalazłam jednak strony producenta ani informacji o wspieraniu tradycyjnego procesu produkcji poprzez współpracę w kooperatywami. 

5. AZBANE - producent o bardzo szerokiej ofercie kosmetycznej: w sklepie znajdziemy m.in. markę Nagoya (kremy) oraz Valona (szampony). Producent ma swoją siedzibę w Maroku (Casablance) i wykorzystuje olejek arganowy w swoich recepturach, jednak nie doszukałam się informacji o ich dostawcy tegoż surowca. Moim zdaniem formuły tych kosmetyków są najmniej "szlachetne" (zawierają m.in. olej parafinowy, konserwanty) z powyżej przedstawionych, ich ewentualną zaletą może być niska cena. Czy ktoś próbował??

Przy okazji chciałabym się podzielić z Wami wyśmienitymi produktami, które mnie zmotywowały do napisania "postów arganowych"

Duo eliksir pod oczy z olejkiem arganowym i opuncją (producent Esprit Equo). Doskonały i lekki kosmetyk pod oczy z bardzo funkcjonalną i estetyczną pipetą, która umożliwia aplikacje właściwych (minimalnych :) ) ilości. Polecam!











Serum ujędrniające na noc z olejkiem arganowym (producent: Kae Cosmetiques). Kosmetyk obłędnie pachnie, jest bardzo wydajny, efektowny i efektywny :) Polecam!









Warte uwagi jest to, że w przypadku obu producentów (Kae Cosmetiques, Esprit Equo), olejek arganowy pochodzi z kooperatyw, obie firmy są zaangażowane w działania na rzecz poprawy sytuacji kobiet w Maroku oraz do produkcji kosmetyków wykorzystują olejek w postaci organicznej.

Próbowałam rodzimych kosmetyków z olejkiem arganowym z niewiadomego pochodzenia  -  były klapą. Testowałam nierodzime kosmetyki na bazie tegoż samego surowca z równie nieznanego źródła - nie urzekały. A przytoczone przeze mnie przykłady (EFAS, Esprit Equo, Kae Cosmetiques) ewidentnie wskazują, że kosmetyki na bazie wysokiej jakości organicznego olejku arganowego mi jednoznacznie służą. 


A jakie są wasze opinie i doświadczenia? Zwracacie uwagę na źródło olejku arganowego w stosowanych kosmetykach?

Pozdrawiam!

2 komentarze: